onsdag 19 januari 2011

Raw food

Den nya flugan i USA är Raw food, enligt en tidning jag fick i brevlådan idag.

Så det får du leta efter, det är vegetariska rätter, och inget får ha varit varmare än 42 grader.

Borde finnas massor av recept om det är stort borta hos dig, jag provade ett ikväll och det var mycket godare än jag trodde. Fast min matberedare är för liten. Eller också så får jag anpassa recepten till en person, inte fyra. Fast nu blir det nog matlåda imorgon.

Ralf har inte ätit Raw food. Jag lagade min bästa lammfärssås, men han har knappt smakat. Han påstod att den var god, men kan inte tugga och svälja. Men jag köpte lite olika glass och sorbet och det fick jag i honom. Tillsammans med en stoooor Gin och Tonic. Vi var hos tandläkaren idag, så imorgon måste jag prata med Hematologen. Tandläkaren vill ha ett uttalande om hans allmäntillstånd för att kunna operera bort tre tänder, sedan blir det en tillfällig brygga. Tandläkarens bedömning är att det kommer att ta minst ett år innan Ralf mår så bra att man kan börja borra i käkbenet för implantat.

Antar att Gin och Tonic inte ingår i cancerbehandling, men vad fan - det är vätska iallafall!!

Det är Ralf som står längst bak till vänster. Personen som står längst till höger är Ralf's farbror - officiellt, det finns en spännande familjeskandal bakom där.....

2 kommentarer:

  1. Linda & Valentine19 januari 2011 kl. 22:53

    Veterinären sa att det var en inflamation i tandköttet och ville ha 4000-6000 kr för en röntgen, rena rånet, så det gjorde vi inte. Ska ringa runt och kolla vart det är billigare. :)

    Fick ett medel att badda tandköttet med, valentine hatar tyvärr det :P

    SvaraRadera
  2. Åh skandalen vill jag höra mer om.
    *ler*
    Snygg han var på det kortet.
    Klart Gin och Tonic är bra.
    hehe
    Kram

    SvaraRadera