tisdag 11 januari 2011

Skitväder

på ren finska, men du får försöka kreera accenten själv..

Blåis!! Det går inte att gå ut och gå, man slår ihjäl sig, åtminstone när man är lite till åren..
Klockan är tio och Ralf har gått och lagt sig. Borde jag också göra.  Eller - plocka upp den där laptopen jag släpade hem för att jobba på. Glömde dessutom den på jobbet, hoppade av bussen och gick tillbaka för att hämta den. Sedan dess har den stått i hallen, medan jag gjort annat, bland annat försökt förstå hur jag kan förminska en bild i Photoshop för att lägga in den i rubriken i annat format än fullformat.

Har nu konstaterat att jag är värdelös på bildredigering - utom att ta bort bilder då (se tidigare inlägg)

Lyssnar ett minnesprogram om Cornelis Wreswijk, som jag hade bestämt mig för att inte lyssna på. Nu hann jag inte stänga av innan programmet började, vilket innebär att jag ändå sitter fast här och lyssnar. Tänk om Fröding, Ferlin och Cornelis levt samtidigt -'estanes, vilken upplevelse. Då hade jag aldrig gått därifrån!

Ralf har lämnat prover imorse, nu väntar vi på analysen för att se om han får fortsätta med cellgifterna eller om allmäntillståndet är för dåligt. Men det är det säkert inte, dvs jag har bestämt att det inte är för dåligt för fortsatt behandling. Kan Linda, kan Ralf (och jag)!

Nu ska jag printa ut några gympatips från Aftonbladets "Hälsa" som ersättning för promenaderna. Imorgon snöar det, då blir livet bättre

1 kommentar:

  1. Tja, isgatan ute är till för pigga raska 2åringar. Dom har nära till backen liksom.
    Hejar på Ralf och katterna håller med.
    Kram

    SvaraRadera