fredag 14 januari 2011

Sjukresor och logistik

Igårkväll ringde jag och förbeställde en taxi till Ralf som skulle hämta honom kl 07.45 för vidare färd till Karolinska och nästa cellgiftsbehandling

08:05 ringde jag och frågade var taxin var någonstans. Jo,men den var på väg, taxiföraren hade fått beställningen 07:58 men var då vid Holmviksskogen, så det tog några minuter att komma fram.

Vänta nu!!!!!!!!!!!!

Taxin var beställd att anlända 07:45. Beställningen gick ut 07:58. Vad har jag missat i den logistiken.

Eller det kanske inte var jag som missade??????????

Dessutom - medan jag pratade med telefonissan så såg jag taxin komma - och köra upp fel väg. Efter fem år har de fortfarande inte lärt sig hitta hit

Dessutom - i morse kontrollerade Ralf kallelsen. Han skulle vara på KS kl 10:00 - inte 09:00. Så han var nog lite tidigt ute iallafall - fast det var ju naturligtvis mitt fel.

1 kommentar:

  1. Suck och dubbelsuck. Både över taxi och i det här fallet faktiskt din man.
    Svårt att läsa eller glasögon eller....
    :-)

    SvaraRadera