lördag 22 januari 2011

Ökat på utbudet

Eftersom du säger att jag bloggfrossar, så har jag utökat blogglistan i högermarginalen. Så nu kan du delta..........

Hur gick det med fotot på förlovningsringen? Vi väntar ivrigt!

Ralf lyckades klara av datortomografin igår. Han fick i sig nästan all kontrastvätska, de lyckades sätta nålen för ytterligare kontrastvätska vid första försöket (hans stackars högerarm börjar se ut som en regnbåge av alla provtagningar och alla nålar för intravenöst, han är ju extremt svårstucken och dessutom får de inte använda vänster arm). Han lyckades dessutom ligga still trots sin värkande mage.

Han är ju lite svag och vinglig, så det var tur att jag körde honom. Jag trodde att han skulle kunna gå in i entren själv och vänta på mig medan jag parkerade, men icke. Fick panikbromsa bilen och lämna den mitt i, och rusa fram och hjälpa honom in, för benen vek sig hela tiden. Vid entren på Nacka finns det vare sig lånerullstolar eller några vakter, så hjälpen är obefintlig.

Det snurrar så pass att han nog inte riktigt var medveten om var han var, så det var tur att vi var tidiga så vi kunde ta det sakta till röntgen. Då var jag så stressad av situationen, så vi gick till fel röntgen. Som tur är var det bara runt hörnan till rätt väntrum.

Hemvägen gick lite bättre, fick i honom en kopp kaffe och lite paj i cafeterian innan vi åkte hem igen. Då skulle han absolut gå från förrådet och hem själv, men fick ge sig.  Fem steg i taget, sedan är det dags att böja sig framåt på sviktande ben för att få blod i huvudet igen. Jag lade honom i soffan, satt på TV'n på korrekt sportkanal och tog bussen till jobbet.

Sådan är en dag för familjen Holm i Gustavsberg - spännande varje ögonblick!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar