torsdag 20 januari 2011

Ny medicin och lätt virrig

- eller bara ofokuserad.


Var på kundbesök i morse och återkom glatt till jobbet vid elva. Plockade upp alla dokument jag jobbade med under onsdagen. Men ingen laptop - den låg kvar hemma....

Som straff gick jag och åt en mycket god och mycket förbjuden indisk lunch och åkte sedan hem. Fixade lite hemma och donade runt lite, så jobbet blev nu gjort sent i eftermiddag och ikväll. Mailen är åtgärdade, men det finns ju annat också.

Tandläkaren och Hematologen har konfererat (jag pratade med Hematologen imorse på bussen på väg till jobbet). Hematologen säger strikt nej, åtminstone till nästa behandling i februari. Får prata med Hematologen om detta. Ingen tandoperation=tandlös man.

Vill bara meddela att en man med trasig tandbrygga OCH bieffekter av cellgifter (dvs en totalt kraschad mage) ställer rätt stora krav på min matlagningskreativitet. Särskilt som huvudperson är extremt grätten vad gäller mat. Fredagsmys kan denna vecka bli raggmunk, om jag har otur (jag gillar INTE raggmunk)

Fick ny magmedicin idag, som jag hämtat. Kul med högkostnadsskydd, nu betalar jag typ 10kronor per medicinuthämt, dvs vi verkar ALDRIG komma upp till full nivå...

Magmedicinen har ännu inte gett effekt, men jag har värmt vetekudden som extra lindring. Gjorde det tidigare i veckan, men när jag frågat om upprepning har svaret varit nej. Vid en djupare analys visade det sig, att nejet beror på - hänsyn. Ralf tycker att jag springer runt och passar upp ändå, han vill inte begära mer. Stackarn!!

MEn han har fått nya fräscha tulpaner idag - finns nog få som älskar vårblommor som min man!

Imorgon bitti ska Ralf till Datortomagrafi på Nacka. Först tänkte jag att han skulle få åka taxi, men han är tämligen svag och vinglig och det är långt till röntgen. Så jag har ställt in förmiddagens möten och kör honom själv. Kommer ändå inte att kunna koncentrera mig på jobbet om jag vet att han vinglar omkring i korridorerna. Igår svimmade han mellen porten och hissen, det är en sträcka av cirka tio meter....

Skandalen?? personen som står längst till höger är lillebror till mannen som sitter längst till vänster med liten pojk i knät?

Eller??

Ryktet säger att svärfar i familjen var en Casanova i stora mått och därmed far till sitt eget barnbarn.

Det är tillåtet med papper och penna för att lösa gåtan

I övrigt har Magou ätit upp en olivkärna idag - den katten är galen i oliver och kaffe. fortsättning följer...............

1 kommentar:

  1. Shit, kärna är inte bra.
    Hoppas allt går bra för er.
    Jisses, jag som har fullt upp med mina träningar. *ler*
    Kram från mig Ligan OCH Totte som kommer levereras efter dagens tre träningspass imorrn.

    SvaraRadera