lördag 29 januari 2011

Tänd ett ljus

och låt det brinna - inte för att Niclas Strömstedt är någon favorit, men ikväll tar jag mig friheten att kopiera honom hejdlöst.

Ralf är kvar på Karolinska och blir kvar till minst måndag. Det kan man väl klara av. På måndag ska han göra en koloskopi för att närmare titta på den här 8 centimeters förändringen i tjocktarmen.

Strax efter att jag kommit till KS, kom även Robert och Ewy. Tillsammans kunde vi prata bort nästan två timmar av tråkig sjukhustid, om djur och ungar och allt möjligt. Men när jag gick var han rätt slut och hade dessutom fått ont i magen igen.

Nu får han bara äta flytande och dricka, men sköterskorna lovade mig att de har obegränsat förråd av fisksoppa, för det är den enda på menyn som min något kräsna man kunde tänka sig.

Ringde till sjukhuset när jag kom hem, då hade han ätit sin fisksoppa och skulle nu försöka ta fatt en sköterska som hade tillgång till smärttablettförrådet. Han hade trasslat till sladden till den höj- och sänkbara sängen, och i sina försök att reda ut det, knäckt till både mage och andra kroppsdelar.

Trots nattens vedervärdiga urladdning, ser magen lika svullen och spänd ut, det här är ganska skrämmande. Har ju gjort den här resan en gång tidigare för elva år sedan.....

Något roligare - eftersom jag har så ont om ljuslyktor (hmmmm) köpte jag den här på Jysk får någon vecka sedan. Varför?
- Den är kattsäker
- den ger så fina skuggor på väggen bakom.
Nu sitter jag  här i mitt nystädade hem med renbäddad säng och nydammsuget överallt (det är ett bra sätt att motionera katter på). Skulle kanske ta och brodera lite? Sätta på en CD? Sätta på en film? Eller ge f-n i alltihop?

Godnatt - ifall att..................

1 kommentar:

  1. Hoppas du fått sova.
    Jag vet inte vad som hände för 11år sen, men behöver väl inte ha världens mest livliga fantasi för att gissa vad det handlade om.
    Tänker på dig nu och tänder även här ett ljus.
    Underbar lykta.
    Dags att ta en sväng till Jysk tror jag.
    Kram

    SvaraRadera