söndag 28 november 2010

Constantly dragging behind

Tycker inte jag sitter ner så många stunder under helgerna, och inte på jobbet heller för den delen

Men nu när söndagskvällen infinner sig så är det lättare att räkna upp det man trodde att man skulle hinna över helgen än att räkna upp det jag faktiskt gjort

INTE gjort
- tömt garderoben i gästrummet och städat ur klädkamrarna för att få plats med garderobsinnehållet
- tvättat badrumsmattor
- städat medicinskåpet - och det är ett 90 cm köksskåp vi pratar om
- planterat om en palm till Jesper och Fanny
- slagit in julklappar och skrivit lista på det som fattas
- skrivit min PMP
- jobbat
- flyttat den senaste tvätten från tvättmaskin till torktumlare
- klippt klor på katter och kammat igenom Bezzie
- tvättat av hyllorna i kylskåpet

Vad jag gjort
- adventspyntat inkl shoppat alldeles för mycket
- sorterat om gästrummet med två nya hyllor
- tagit hand om Ralf
- tagit EN promenad, en kort sådan
- skottat snö
- slagit ner fem snöpinnar
- bakat två omgångar matbröd

Nu skiter jag i allt och däckar framför en halvdålig Beck

2 kommentarer:

  1. SV: Ja en bilolycka. Sladdade av vägen och landade på taket. Bilen blev helt skrot men både min bror och hans hund klarade sig utan en skråma!! :)

    SvaraRadera
  2. Man SKA vila på helgen.
    På söndag kommer jag till Gustavsberg.
    :-)

    SvaraRadera