söndag 28 november 2010

Första advent

Jag sällar mig till resten av bloggvärden och visar bilder på NÅGRA av mina adventsdekorationer (det finns fler)
Utom stackars Linda, som ligger på sjukhuset och slåss med sin spridda bröstcancer, medan barn och man sitter hemma och väntar
http://lindaskriver.blogspot.com/

Lite bilder från mitt cancerliv, som ser fridfullt ut på ytan

Dom här kvistarna åkte upp veckan för advent efter en svettig stund på Brisak. Köpte liknande förra året som dog tämligen kvickt, nu i år hade de en kvist som lös. Hittade likadana på Plantagen och nu såg jag att det stod "endast inomhus" på förpackningen Alla butikerna hade jättefina varianter av dessa, men alla märkta för inomhus. Längst in, längst upp, längst bort lyckades jag efter mycket om och men hitta dessa på Brisak

 Ralfs julkran på balkongen, det blev ingen bra bild, då den fotograferats i motljus. Den har fler ljus på utsidan mot gården. Kanske att jag går ut och fotograferar utifrån någon dag..................
 Ralf fick en förtidig födelsedagspresnet, en liten ljusstake med ledjus och fem stjärnor i olika storlekar som nu står i fönstret vid hans "arbetsplats"
 Gårdagens stjärna i annan vinkel - i år kommer mitt stora julfönster att gå i vitt med vita blommor och shabby chic krukor, inga röda krukor (jag har väl bara en 20 st står i förrådet
 Adventsljusstaken står på plats och ljus nummer ett är tänt. Fördelen med stora ljus är att de kan brinna ett större antal timmar. Observera min chabby chick ljusstake som jag köpte innan jag blev förtjust i chabby chick
 En blyg tomte gömmer sig bland kottar och mossa (en mossa som jag sopade fram under flera decimeters snö i skogen igår)
 Inte för att jag suttit still så långa stunder idag - men fridfull advent! (har fuskat med dieten och drack upp resten av förra årets apelsinglögg)


Ralf är tröttare än tröttast, han kollapsar på två minuter. Igår var vi ute och handlade lite (det är Ralf som insisterade på att ha en stjärna ute på balkongen och ville köpa en) Det tog kanske tre timmar, tre butiker, samt lite bilåka (jág låter inte honom köra nu) och han kollapsade tre minuter efter att vi kommit hem och sov i två och en halv timma.

Idag var Mats här och hämtade dina fåtöljer - ja, jag skänkte bort dem, vill du ha betalt så får du det av mig - och Ralf var glad och pratglad så länge de var här, cirka 30 minuter. Innan dess hade han tänkt ut hur hans nyköpta krans skulle hängas upp, jag fick ingen ordning på den. Själva det praktiska arbetet och upphängningen gjorde jag.

Två minuter efter att Mats och Magnus gått, så sov Ralf, han kunde bara inte hålla sig på benen utan föll ihop så jag fick hjälpa honom till sängen.

Men katterna gillar läget, så det är ju något positivt iallafall.

I övrigt har jag skottat snö och äntligen fått ordning på gästrummet där du ska bo. Måste bara tömma garderoben också.

Men hur det ser ut och resten av mina dekorationer får du se efter den 15;de. Förresten, hur dags landar du?

1 kommentar: