söndag 7 november 2010

Morgonpromenad

Försökte desperat hitta på en ny vandringsled idag, så att du kunde få lite nya bilder. Men fantasin sprack, så det blev Gottholmarundan igen  - fast motsols denna gång

Det är nu konstant minusgrader och ändå ligger det förvånande många båtar kvar i sjön

 Kallt men friskt, nästan vindstilla, soligt med klarblå himmer - hösten ÄR härlig
 En och annan entusiast tuffar ut för att fånga storgäddan - då bryts den lugna vattenytan



Förutom ekarna så har löven fallit  - och så bland alla kala träd och buskar hittar man EN buske som fortfarande står grön - mysterium!!
 Lärkträden har fortfarande sina barr kvar, men de lyser i gulaste ockra och kottarna växer i klasar


Min hästäng är nu ekande tom, men ack så frostig


 Det är inte såpbubblor utan frostkristaller - missade lite med fokus...............
 Förra helgen tog jag en morgonpromenad genom skogen vid Kvarnsjön över till kyrkogården och ansade mormors grav med lite höst och vinterblommor. Tyckte jag blev lite våt om fötterna när jag ginade över en gräsmatta. Svaret fick jag när jag kom hem, mina trogna skor hade spruckit mellan sula och ovanläder längs hela foten.
Duktig Ralf släpade hustrun till Waxholm (bara färjan tog en timme) och drog men henne in på BÅTaffären för att köpa skor. Undrar om det är en passning om båtar för att jag har storlek 41. Själv hade jag kunnat tänkt mig Intersport i Mölnvik lite snabbt.
Hursomhelst nu är jag utrustad med skor med traktorsula och imprengerade tår och även om de är 41 på insidan ser de ut som 48 på utsidan.......


Fråga inte varför lärkkottar hamnade här - Blogger är helt enkelt totalt omöjlig att samarbeta med!!!

2 kommentarer:

  1. SV. Haha näe inte ger jag honom lugnande, han har inget emot att få kläder på sig - snarare tvärt om!

    Men han har ju tappat nästan all päls, den är inte ens hälften så lång som sommarpälsen och mycket tunnare. Så du tror att han kommer pälsa på sig igen? Han har till exempel tappat hela sin krage :o

    Förra vintern blev han oxå korthårigare :)

    SvaraRadera
  2. Jättefina bilder fast det är helt fel årstid.
    *buuuurr*

    SvaraRadera