lördag 6 november 2010

Tog ett par dagar ledigt

- ja, minus de obligatoriska konferenssamtalen som man aldrig kan komma ur då.

Har ägnat två dagar åt arkeologiska utgrävningar av köksskåp. Efter ditt testamenterade köksinnehåll, så har vissa skåp varit lite överfulla. Faktiskt tror jag att det var kryddskåpet som ruinerade hela tidsschemat, inte att jag råkade sova till åtta
Med lite kreativitet så lyckades jag iallafall göra flera dubbla burkar till enkla burkar, om du fårstår vad jag menar
 Så efter lite pyssel så kunde jag nästan få plats med dem på enkla rader, utom örtkryddorna då förstås, som fortfarande måste dubbleras till viss del. Dessutom står de nu i bokstavsordning
MEN - så började jag med nästa skåp.... Och till min stora glädje kunde jag konstatera att jag inte bara hade dubbelt upp i glasburkar, jag har dessutom ett avsevärt tillägg i form av påsar. Mer städa och sortera, eftersom det dessutom fanns en del mycket udda kryddor (i mitt liv iallafall). Obs den lilla burken i övre högra hörnet av hela högen - den är inte köpt på rea, för den är köpt på IKEA. Det var Jennies första julklappsrim, med ett set av fyra sådana burkar. Som jag igår slängde. Aj, min själ!!

 Så nu finns det ett skåp till med kryddor. Skulle du drabbas av oemotståndliga behov av julbak eller julpynt när du är här - kolla nedersta hyllan i skåpet till vänster om spisen först! Kanske jag kan skicka med dig lite hem.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar