torsdag 7 juli 2011

Den 12:e frossa

Jag märker tydligt att ju närmare jag kommer den 12:e varje månad desto mindre motståndskraft mot motgångar och besvärligheter har jag, och desto enklare har jag att bryta ihop över vad som annars kan räknas som petitesser.

Så nu kan jag räkna ihop
- det jävlas på jobbet
- jag får bara inte igång den trådlösa routern
- Skandia, Skatteverket och Ignis har strulat till bouppteckningen så att jag inte får loss de pengar som sitter på Ralf's konto. Å andra sidan får inte Ignis betalt förrän jag får loss dem
- Jag får inte ens igång gräsklipparen så jag kunde gå av mig lite adrenalin på gräsmattorna. Undrar hur många grannar, med starkare armar, som stod bakom gardinerna och log under mina fruktlösa försök.
- Magou ska till veterinären imorgon för tovutredning
- Därför tänkte jag jobba hemma imorgon
- Men då ligger jobbdatorn kvar på jobbet
- Min nya ljudbok vägrar uppdatera sig med namn och albumtitel, alltså laddas den inte över i Ipoden

och den 12:e närmar sig med stormsteg och jag tycker att den 12:e är en skitdag. Fast dom andra dagarna är inte så mycket bättre, de heller.

1 kommentar: