måndag 25 juli 2011

Det blev en Mercedes full

med prylar till miljöstationen. Nu är förrådet städat, med bister min har jag kastat Ralf's (och mina) slalomskidor och pjäxor, Ralf's gamla långfärdsskidor, udda porslin och massa plastkrukor. Plus lite annat. Kändes i magen och  hjärtat, var tvungen att ta vägen förbi minneslunden och förklara att jag på intet sätt försöker radera ut honom, bara komma lite i ordning.

Tänkte så här efteråt att jag borde ha fotograferat hans gamla fula pjäxbag innan den gick till hävderna, den fanns med i huset redan innan min tid. Grabbarna hade nog känt igen den!

Så har jag sålt cirka 70 tallrikar för  600 kronor och köpt 8 stycken för 792 kronor. Går det ihop? Det blev inga billiga tallrikar från Rusta eller Brizak (fast Brizak hade med rosenknoppar och spetskant som jag blev halvförälskad i), det blev helt vita Royal från Villeroy Boch - på rea!

Men de stora familjemiddagarna har krympt till max åtta deltagare..........

Nu är det färdigstädat på ett tag, de här dagarna har kostat mig TRE naglar!

1 kommentar:

  1. *Kramar om*
    Vi får ta en dejt på Landet i höst istället och grilla och fika.

    SvaraRadera