söndag 17 juli 2011

Glömde kameran igår och rejält magsjuk idag

- inte för att de har med varandra att göra

Igår följde Barbro och Carmen med på utflykt till Trosa. Vi strosade i Trosa (haha!) och tittade på båtar, hittade en tysk Decksalongbåt på 38 fot som jag förälskade mig i. Tyvärr hade jag glömt kameran. Sade samma sak när vi gick längs ån och hittade en fantastisk rabatt med stockrosor i alla färger - helt magnifik.

Vi fikade och gick på bolaget och sedan köpte jag varsin exakt likadan påse hos Trosa fisk till mig och Barbro. Rökt lax med citronpeppar, rökta räkor och Skagenröra.

Kände mig lite udda när jag vaknade, men skylde på att jag i två nätter sovit urdåligt. Vid 10 satte någon ett antal stora förskärare på olika ställen i magen och i ryggen. Snacka om magkramp. Aha, för fett, gallan (som dock är operarad) reagerar.

Jag ska undanhålla alla detaljer, men jag kan gott säga att jag druckit en liter vatten men gjort mig av med 15 liter på alla sätt. Feber!! Svinont! Till slut tog jag mod till mig och ringde Barbro, hon är ju iallafall 77 år och storlek 36. Var livrädd att jag tagit död på henne! Men hon mådde prima, sade hon och tyckte att allt varit gott! (Det tyckte jag med)

Nu har värsta smärtan lagt sig, jag har druckit ett litet glas äppelmust, mer vatten och nu en kopp buljong.

Då kan man ju tycka att gud så skönt att ha två katter att gosa med när man är sjuk....

- Svart katt har varit överlycklig att matte varit hemma OCH legat still. Så hon har envisats med att ligga på min värkande mage och bitit mig i händerna för att jag inte kliat tillräckligt mycket.

- Röd katt råkade hitta tallriken efter att jag ätit och slickade i sig lite överblivet godis. Vilket innebär att han sket ner hela toalettlådan och sig själv imorse. Fick skura ur hela lådan, och när man redan är spygrön är det inte någon höjdar uppgift. Han har kladdat lite här och där på golvet med det som sitter fast i svansen, så imorgon får jag skura golvet. Jag klarar inte det idag, jag har krupit till och från badrummett, för benen bär mig inte.

Och jag som skulle åka till Björkvik och ta vara på en av veckans få soliga dagar........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar