fredag 22 juli 2011

På öret!!

Efter rensning och vid mätning visade det sig att dagens en och en halv timma långa skogsutflykt resulterade i exakt en liter blåbär. Snacka om att ha känsla. Nu behöver jag bara en liter till, samt en och en halv liter hallon till.
Föredrar hallonen - de har bättre arbetshöjd. Blåbären har gett mig en fiiin ryggvärk, för att bota den åkte jag till Södersved och simmade 250 meter. Nu har jag ont i nacken OCKSÅ.



Plockade blåbär för två eller tre somrar sedan på samma plats som idag, då var Ralf med. Han satt som ett stort skogstroll på skogshuggarryggsäcken och muttrade över stora mygg och små blåbär - är man nästan två meter lång är blåbär inget bra alternativ.

Den deckare jag lyssnar på nu i min Ipod handlar en hel del om troll!! Fick lite visioner när jag anade skuggor bakom tallarna och granarna - trollet kändes väldigt närvarande...

1 kommentar:

  1. Wow, djupt imponerad att du orkar.
    Jag har fullt med blåbär på min tomt, men håller med Ralf där. Smååååååååååååååå blåbär. :.(

    SvaraRadera