onsdag 27 juli 2011

Turist- javisst!

Det var inte förrän på Djurgårdsfärjan som jag förstod att det var tisdag och därmed folkvandring till Skansen. Jag är inte bra på att följa med sådana där masshysterievenemang

Det finns nog ingen stans där så många förväntansfulla barn stirrat så förhoppningsfullt på tomma djurhagar, som på Skansen!

Jag koncentrerade mig mest på gamla gårdar och hus, efter att ha studerat älg och björn en stund.

Efter en stadig lunch på Gubbhyllan (kan rekommenderas) så koncentrerade jag mig på dessa sötnosar, mitt verkliga skäl till Skansen besöket. Kändes lite heligt att få komma in till dem och vara så nära!

Ja, det var inete barnen jag koncentrerade mig på - men här fick barnen lite närkontakt iallafall!
 Dom här två var inte så intresserade av närkontakt, men sov så hjärtesött hos varandra. Kolla armen som håller om!


 Den här krabaten vann mitt hjärta, för h*n fick inte vara med när de andra smaskade isglass. Stackars liten, det är inte lätt att vara utanför, jag vet.
 Någon taskig jäkel hade fryst in färsk frukt i ett jätteblock med is, gissa om de fick jobba!


 Så fina och så hälrigt att få stå på två decimeters avstånd utan stängsel emellan
 Snygg svansföring
 Min favorit fick komma till när de andra fått nog. Oj, vad det var gott
 En trappa upp var det stor hög med kärleksfulla små lemurer - det finns små babysar som hänger under magarna men som de inte visade upp

1 kommentar:

  1. Åh vilka söta.
    Jisses va länge sen det var jag var på Skansen. På riktigt liksom.
    Var faktiskt på Allsång för några år sen. *ler*
    Det var trots allt rätt kul att ha upplevt det live. :-)

    SvaraRadera