lördag 23 juli 2011

Jag lär mig - kanske

jag kämpar på med min semestermålsättning.

- att inte ständigt leta nya fysiska aktiviteter tills jag stupar av utmattning
- att inte alltid ha något för händerna tills jag inte kan tänka längre
- att inte alltid ha utflyktsmål framför näsan som får mig att göra något annat än det jag gjorde tillsammans
- att inte drabbas av panik när jag inte kan hitta på något
- att sitta still och minnas, tänka, känna och sörja

Går så där, men lite bättre blir det. Idag har jag hitintills ätit en långsam frukost på balkongen, läst tidningen (är ju ingen rolig läsning idag, så många unga liv, så många sörjande föräldrar och syskon), och tagit en kraftfull stavgångspromenad. Ja, jag vet att man ska motionera först och äta sedan, men idag blev det tvärtom.

Det är 85% luftfuktighet ute så promenaden blev en blöt historia - tur att man är ensamstående numera.......

Nu ska jag röja undan lite i badrummet - som blivit mitt nya skräprum -, och duscha. Har sett på mobilen att jag borde logga in jobbdatorn någon timma, men sedan ska jag ägna dagen åt att städa fotografier i hemmadatorn. Med andra ord - jag ska vara hemma hela dagen!!

Det ni!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar